wtorek, 5 września 2023

Taras w nowej odsłonie

 Witajcie serdecznie!

Dzisiaj chce Wam zaprezentować mój "nowy" taras.

Użytkuję go od dwóch miesięcy i przyszła odpowiednia pora na prezentację.

Mistrzynią robienia zdjęć nie jestem, więc proszę o wyrozumiałość...

Podczas remontu domu nie sposób było ominąć taras, który jest intensywnie przez nas  użytkowany.

Ale po kolei - jako pierwsza została wykonana drewniana podbitka dachu nad tarasem i instalacja elektryczna. W drugim etapie wymieniono gresowe płytki na płytki z promieniowanego granitu. Następnym krokiem była nowa balustrada - drewniane ramy wykonane na wymiar, wypełnione dymionym szkłem. W otwartych przestrzeniach zamontowaliśmy zacieniające/osłaniające rolety zewnętrzne, a pod dachem nagrzewnicę, aby można było w chłodne wieczory posiedzieć "w ciepłości". Wszystko sterowane bezprzewodowo lub z aplikacji w telefonie.

Oczywiście stare mebelki zostały wymienione. Pojawiła się kanapa rogowa (na sosnowym stelażu), którą szukałam prawie rok oraz mały, podręczny stolik z krzesłami.

Zniknęły rośliny. Postanowiłam, że nie będzie żadnych sezonowych kwiatów. Dorosłam albo rozleniwiłam się - jak kto woli. Mam dosyć doglądania roślin, cudowania z dekoracjami. Wolę poczytać książkę.

Taras zrobiliśmy wyłącznie uwzględniając nasze (moje i męża) potrzeby. Głównym założeniem była  wygoda i jak najmniej bieżącego sprzątania. Wyłączyłam też myślenie typu: a gdzie posadzę gości? jak zrobię imprezę?  I wiecie co, jestem baaaardzo zadowolona z efektu. Po dwóch miesiącach użytkowania wiem, że nic bym nie zmieniła.

Wcześniejszą wersję tarasu można TUTAJ zobaczyć. 









A Wam jak się podoba nowa wersja tarasu?

Pozdrawiam

Kasia

PS. Następnym post będzie o trawniku.

4 komentarze:

  1. Wspaniała metamorfoza, prosto i elegancko zarazem. Najważniejsze, że Wy czujecie się tam dobrze. Pozdrawiam serdecznie i życzę jak najwięcej chwil wypoczynku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny ten Twój nowy tras. Jak Wam pasuje nie ma sprawy. To Wam ma on służyć !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Twój taras w nowej odsłonie emanuje spokojem i funkcjonalnością. Szczególnie przyciąga uwagę balustrada z drewnem i szkłem - elegancka i bezpieczna zarazem. Jednym słowem: udana aranżacja! 😊

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuje za każde słowo...
Pozdrawiam Kasia