niedziela, 4 grudnia 2022

Bombki szydełkowe - lodowe

 Dzień dobry Wszystkim!

Miałam w tym roku ich nie robić... 

W ogóle postanowiłam nie robić ozdób bożonarodzeniowych na szydełku, ale...

Całkiem niechcący kupiłam po okazyjnej cenie (na Allegro) szaroniebieski cienki kordonek. Dokupiłam srebrną nitkę i okazało się, że mam sporo "lodowych" nici, idealnych do wykonania bombek.

Przy oglądaniu zasobów Internetu wpadło kilka nowych wzorów, więc po prostu musiałam...



Ten wzór musiałam trochę zmienić, ponieważ nie umiem robić słupków reliefowych, a nie miałam (czasu) i ochoty nauczyć się. Bombka wychodzi kształtna o średnicy około 10 -11 cm. Tak mi się spodobała, ze zrobiłam 6 sztuk.


Bombka z serduszkiem - wzór wyglądał ciekawie, łatwo się robiło, lecz kształt  po napompowaniu balonika nie był idealna kulą, więc zanim dokładnie wyschła wyjęłam balon i ręcznie ją poprawiłam. Nie lubię takich niespodzianek, bo trzeba pilnować schnięcia, aby w odpowiednim czasie ręcznie uformować elegancką kulę średnicy około 9,5 cm. Wzór wyrzucam.


Bombka z listkami - wzór z rodzaju bardzo łatwych, też wyglądał obiecująco, ale na balonie przypominał kształt jajka, więc konieczne były ręczne poprawki. Średnica ok. 10 cm. Dobrze, że zrobiłam tylko jedną... Wzór wyrzucam.


Następny nowy wzór - miałam taki wzorek na jajko - z opisem: "usuń 10 i 15 rząd, a wyjdzie bombka".
Tak też zrobiłam i mam śliczną, malutką bombeczkę z listkami - średnica ok. 6 cm. Naprawdę jest ładna i co najważniejsze - ma idealny kształt. Zrobiłam 4 sztuki i wzór zostawiłam.


I na deser - moja robótkowa zmora - SOPEL. Długość około 15 cm, średnica 4 cm.
Tutaj poległam na całego.
Napiszę  tak - ludzie to potrafią śliczne dekorację robić, czemu ja tak nie potrafię?
Zrobienie czegoś tak malutkiego (czytaj: wąskiego) nie jest na moje nerwy, a przecież robótkowanie powinno być przyjemnością...
Tak więc dalej podziwiam sopelki w Internecie.... robić ich nie będę...


Pozdrawiam serdecznie
Kasia

5 komentarzy:

  1. Ależ cudowności! Piękne prace! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz co podziwiam Cię bardzo za te bombki na balonach, ja zrobiłam je tylko raz i teraz tylko na bazach akrylowych lub styropianowych. Słupki reliefowe są proste , i tylko jest różnica w sposobie wbijania szydełka , a wychodzą rewelacyjnie!! Ale ważne że masz na nie zbycie, bo fakt wychodzą Ci te bombki cudownie a i kordonek jest świetny !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bombki bajeczne, faktycznie dają efekt lodowy .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudownie wyglądają te bombki choinkowe! Własnoręcznie dekorowałam już niejedne bombki, ale nigdy nie robiłam ich od zera jak tutaj. Dzięki też za informacje o poprawkach, które wprowadziłaś do wzorów - fajnie, jak ktoś przedstawia jak wygląda cały proces, a nie tylko wrzuca losowe zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuje za każde słowo...
Pozdrawiam Kasia