sobota, 23 listopada 2019

Szydełkowe bombki - nowy wzór

Witajcie!
Rozpoczęłam sezon na świąteczne dekoracje. Znalazłam w sieci bardzo ładne zdjęcie szydełkowej bombki.  Prezentowany wzór musiałam kilkakrotnie poprawiać, aby bombka miała pożądany kształt.
Zależało mi, aby bombkę wyrabiać w całości, bez łączenia dwóch części. Z efektu jestem bardzo zadowolona. bombki mają gęsty i ładny wzór. Wykonanie jednej na szydełku zajmuje około 1 godziny. Nici - kordonek trochę cieńszy niż MAXI (niestety nie mam etykiety), szydełko - 0,8.
Średnica bombki około 8 - 9 cm.





Wzór wygląda tak:


Zrobiłam kilka bombek według powyższego wzoru i podpowiadam: przy grubszym kordonku ( np maxi) należy powtórzyć po 2 razy rząd 9 i 10.

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej pracy.
Kasia

5 komentarzy:

  1. Dzięki za podpowiedź, dziergałam, ale nie zbyt mi wyszła....Kasiu jestem Ci dłużna upominek [ zagadka]w tym tygodniu spodziewaj się p. listonosza pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu bombki są cudne. Podziwiam że sama potrafisz rozgryźć wzór i stworzyć do niego opis. Ja niestety mam problem z czytaniem schematów szydełkowych więc póki co posiłkuję się filmikami, w większości Aureli Lewickiej .
    A twoje bombeczki mają się u mnie doskonale i posłużą mi kolejny już rok.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne sa te bombki, mimo schematu nie umiem sobie wyobrazić jak sie je robi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bombki przepiękne. Podobnie, jak poprzedniczka jestem pod wrażeniem Twoich umiejętności modyfikowania wzoru, bo chociaż nie mam większych problemów z odczytywaniem schematów szydełkowych, jednak sama nie umiem ich tworzyć. Dziękuję, że dzielisz się wzorami i podajesz szczegółowe instrukcje. Dziś spróbuję wydziergać takie cudo. Cieplutko pozdrawiam i wzdycham z zachwytu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Poznaję ten wzór. To bombka "Antałek" od "Szydło Adama" z facebook'a. Różnica tylko w powtórzeniu dwóch środkowych rzędów. Ale wykonanie piękne.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuje za każde słowo...
Pozdrawiam Kasia